Ви будете здивовані, але найчастіше в нашій країні викрадають авто восени та взимку. Розумного пояснення цьому немає, і поліцейські відпускають на цю тему жарти, що нібито влітку злодії їдуть відпочивати. А коли підійти до питання неабияк, то в Україні щороку викрадають понад 4 тисячі автомобілів. Лідируюче місце протягом тривалого часу утримує столиця. За даними Департаменту карного розшуку Національної поліції України у 2018 році на території України викрадено 4092 автомобілі, з них – 25% машин викрадено у Києві, 10% – в Одеській області, та близько 9% – у Дніпропетровській області. За даними Національної поліції, протягом перших трьох місяців 2019 року загалом по Україні вже викрали 766 машин, повернути власникам вдалося лише 250 машин (32,6%).Інакше кажучи, обов'язково слід оснащувати автомобіль додатковими захисними пристроями. Якими саме? Про це ми розповімо в цій статті.
Розмова вестиметься про протиугінні системи. Однак спочатку зазначимо, що найбільш популярними у злочинців є машини Ford Focus, Mazda CX-5, Toyota Camry, Лада, Renault Logan. Простіше кажучи, їх власникам слід тримати вухо гостро. Рекомендуємо після придбання автомобіля негайно виконати заміну автосигналізації або розширити налаштування вже встановленого охоронного комплексу. Хоча радимо все ж таки встановити додаткову протиугінну систему. Вони поділяться на три типи - односпрямовані, з зворотним і супутникові.
Найбільш елементарний різновид автомобільної «протиугонки» - це односпрямована автосигналізація . Основне її призначення - повідомлення автовласника про спробу викрадення за допомогою сирени, блокування та розблокування дверних замків машини та запуску двигуна. Сирена включається тоді, коли автовласник перебуває на відстані більше 200 метрів від авто. Серед переваг цього сигналізації невелика вартість і легкість монтажу, серед мінусів - невелика надійність і відсутність можливості віддалено перевірити збереження машини. Про спробу можливого викрадення ви можете зрозуміти лише тоді, коли почуєте сирену.
Саме тому подібні пристрої поступаються місцем автосигналізаціям з зворотним зв'язком . Завдяки їм автовласник може віддалено перевіряти безпеку машини - на екрані брелока видно всі відомості про те, які дверцята зачинені або відчинені, в якому вигляді перебуває мотор. Дальність дії двонаправлених сигналізацій – до 4 км на відкритому просторі та близько 0,5 км у місті. Брелок постійно тестує зв'язок з машиною, і коли вона обривається, тоді автовласнику надсилається повідомлення.
Коли на авто стоїть протиугінний пристрій із зворотним зв'язком, тоді навіть при вимкненому сирені, господар все одно зможе зрозуміти, що автомобільні дверцята відчинені, а мотор запущений. Додатково такий брелок повідомляє про аварії, що відбулася без автовласника - зіткненні або інших механічних впливах.
Двонаправлена автосигналізація має динамічне або діалогове кодування. При діалоговому кодуванні простіше зламати код і безперешкодно забратися в автомобіль. При динамічному варіанті код регулярно змінюється, і тому зламати його значно важче. На двонаправлену автосигналізацію можна поставити GPS-модуль. У цій ситуації про збереження вашого авто ви можете зрозуміти по екрану брелока (незалежно від того, на якій дистанції від машини та сигналізації перебуває її власник). Основне правило її бездоганного функціонування – це добрий рівень зв'язку.
Але найбільш бездоганною, дорогою та трудомісткою при монтажі є супутникова сигналізація . Її схема дії базується на обробці сигналів, що надходять від супутникової системи. У ситуації злому точне місце знаходження і весь маршрут пересування автотранспорту посилаються GSM мережі за допомогою відсилання СМС або голосового повідомлення диспетчеру (або прямо на смартфон самого автовласника). Разом з тим, і цей тип автосигналізації, незважаючи на її високу надійність, повністю не забезпечує того, що машина не буде розкрита злочинцями, тому що за допомогою особливого оснащення зломщик здатний приглушити GPS або GSM сигнал. Проте 99% викрадених автомобілів, обладнаних супутниковою протиугінною системою, колись повертається їх законним власникам.
Величезне поширення набирають сигналізації з функцією автозапуску . Цей різновид охоронних пристроїв містить власні переваги та недоліки. Автозапуск дає можливість заздалегідь прогріти машину, що практично в зимовий сезон. Крім цього, за мінусових температур автовласнику не потрібно переживати — машина запуститься без проблем, тому що охоронний пристрій автоматично запускає та прогріває двигун при зменшенні температурного показника до певної заданої позначки. Але автозапуск має свої мінуси.
Завдяки регулярному прогріванню двигуна автотранспорт з автозапуском додатково споживає пальне. Існує думка, що машину з автозапуском простіше вкрасти. Але це не відповідає дійсності: додатковий електромеханічний замок капота забезпечує надійний захист для всіх функцій автосигналізації, що блокують. А оскільки бездротовий блок блокування, що знаходиться під капотом, містить власний датчик пересування, то особливої відмінності немає - вимкнений двигун або запущений. Тим не менш, і цей пристрій не може повністю гарантувати, що автомобіль не викрадуть (особливо коли він кимось «замовлений»). Інакше кажучи, на стандартні варіанти захисту цілком розраховувати не варто. Чи спостерігається тупикова ситуація? Зовсім ні!
Майбутнє сигналізації за розпізнаванням автовласника. На сьогоднішній день є безліч високотехнологічних біометричних пристроїв, за допомогою яких автосигналізація розпізнає свого власника з біомаркерів: відбитків пальців, візерунку сітківки ока. Їх не можна підробити. Такі охоронні комплекси незабаром цілком «посунуть» стандартні електронні брелоки, які легко піддаються злому.
Якщо ви хочете перевірити, чи не знаходиться автомобіль у викраденні, скористайтесь послугою юридична перевірка автомобіля .