Покупка б/у автомобиля: 9 советов автоэксперта

Ви вирішили придбати автомобіль на ринку ТЗ, що були в експлуатації. Таке рішення може обернутися грою в рулетку, перекупи – особливий контингент, навіть досвідченого автомобіліста можуть обвести навколо пальця. Як не потрапити на "розлучення" та купити надійну техніку, розповідає автоексерт.


1. Поставити мету та досягти її. Визначиться із маркою


З одного боку, навіщо така умовність. Але насправді це є важливим моментом. Адже придбана машина має відповідати вимогам:

  • вміщувати певну кількість людей;
  • мати (чи ні) технічну можливість перевозити вантажі;
  • бути прохідною чи комфортнішою;
  • підкреслювати статус або бути максимально керованим у певних умовах (ожеледиця, бездоріжжя тощо).

Тобто, автомобіль повинен відповідати стилю життя покупця та виправдовувати очікування. Якщо переглядати сайти з оголошеннями, система автоматично запам'ятовує алгоритм і починає пропонувати автотехніку в аналогічному ціновому діапазоні, але з іншими характеристиками. Коли немає чіткого розуміння про марку та/або моделі, висока ймовірність перейти до запропонованих варіантів і придбати невідповідне авто.

Перед остаточним вибором, попередньо зупиняються на двох-трьох варіантах, серед яких віддають перевагу найвигіднішому в технічному та матеріальному плані автомобілю.



2. Визначення реальної вартості транспортного засобу


Не варто робити висновок, виходячи із заявленої на нього вартості. Рівнозначні варіанти як за характеристиками, так і за станом можуть на ринку мати різну вартість. При чому різниця може бути значною, до 30-40%. Мотивації у продавців також різні, комусь важливо терміново продати через фінансове питання, а хтось може зіграти на ціні, щоб швидше позбутися "висяка" з проблемами.

Комплектація автомобіля також відіграє роль. Додаткові опції хтось готовий поступитися як бонус, у той час як інший продавець вважатиме кожну заклепку. Але опціональність для вживаного авто не така важлива, якщо порівнювати її з технічним станом .



3. Друг-порадник чи з кого потім спитати за вбитий автомобіль


Друга думка завжди краща, ніж одна – самостійна. Друг може поділитися досвідом, згадати, з якими поломками він стикався і як їх можна визначити. Але "професійний перекуп" теж не перший день маскує похибки машин і чітко розуміє, що його товар можуть дивитися не поодинці та уважно. Тож своїх хитрощів у продавців вистачає. В умовах авторинкового майданчика перевірити авто так, як його можна оцінити за допомогою спеціального обладнання, неможливо. Тому краще домовитись з оглядом на автосервісі, провести діагностику .

Звичайно, запропоноване продавцем місце діагностики краще не приймати, а попередньо вибрати самостійно. Знайти надійний центр можна за рекомендаціями та відгуками.



4. Реальний пробіг


Чим довше експлуатувався автомобіль, тим більше знос його агрегатів та деталей. Навіть при капітальному ремонті залишаються незамінені вузли, які незабаром вийдуть з ладу. Оцінити приблизне зношування дозволяє пробіг. Але "умільці" вправно долають цей недолік, скручуючи свідчення. Жоден аргумент не може гарантувати 100%, що пробіг даного автомобіля та показання на його одометрі – це аналогічні один одному величини насправді. Одна із схем підтвердження: попередньо скручений одометр намотує кілометри ще приблизно місяць, після чого авто женуть у сервіс на заміну олії, де в сервісній книжці фіксується вже скручений пробіг.

Реальний стан машини, не спираючись на показання приладів, може оцінити професійний експерт . Яку б передпродажну підготовку не пройшов автомобіль, якщо дефекти є, навіть у разі їхнього ідеального маскування, їх можна виявити.



5. В автомобілі найдорожча деталь – кузов


Фраза, що стала крилатою, серед перекупів: "на швидкість не впливає" намагається знецінити зовнішні "косячки", виставляючи на перший план ОТС, яке за фактом не завжди таке. Але згодом, щоб продати це авто, доведеться зайнятися його кузовом, щоб надати належного вигляду. Грунтовка, шпаклівка, фарбування, лакування, нанесені в кустарних умовах, щоб надати свіжості перед продажем швидко втратить свої якості. А ось визначити наявність кузовних робіт та їхній рівень самостійно дуже складно. Під час перевірки кузова допомагає прилад – товщиномір. Таке обладнання дасть зрозуміти, чи є биті, шпакльовані та фарбовані елементи. Стаття про те, як перевірити ЛКП .

На ринку автотоварів такий пристрій коштує близько 30 доларів за найпростішу модель.



6. Фішки, що надають салону нового вигляду


Чистий, підготовлений салон, з приємним ароматом, не є показником "молодості" та малого використання автомобіля. Шкіряні салони прошиваються відмінними від кольору самого матеріалу нитками. Продавці вдаються до процедури "омолоджування" за допомогою перефарбовування салону. У такому разі нитки будуть у тон із матеріалом.

Іноді проводять фарбування тільки переднього сидіння, тоді досить просто порівняти задній ряд з переднім.

Забрати кілька років салону, допомагає і заміна педальних накладок. У такому випадку піднятий килимок дасть відповідь на питання, наскільки інтенсивно використовували дане ТЗ, вишарканою підлогою під педаллю акселератора. Якщо звісно й підлогу не перефарбовували.


7. Потопельник, як на нього не нарватися


Машина після повені або з інших причин, що довго перебувала у воді, буде "радувати" господаря завжди новими штучками, у вигляді поломок. Починаючи від іржі і закінчуючи будь-якими контактами, такий автомобіль за визначенням не може вже функціонувати ефективно без повної заміни всіх порушених деталей і особливо проведення.

Впізнати "топляк" можна по частинках мулу в зварювальних швах, динаміках та їх ґратах та роз'ємах проводки фар, окисленим алюмінієвим деталям. У порах салонної оббивки також можна виявити сліди водного середовища у вигляді того ж мулу, піску, бруду. Салон після води має сіро-коричневий відтінок, який відрізняється від звичайного бруду. Як визначити потоплену машину : 6 найкорисніших порад.



8. Як дізнатися у продавця всю правду про автомобіль


Перова – причина продажу може дати зрозуміти на перших хвилинах хто перед вами, власник чи перекуп. Реальний господар, здебільшого розповідає в деталях коли, що робив, які проблеми були і що ще потрібно зробити, принаймні більшу частину інформації він не приховує. Перекуп навпаки, вказує на незначні вади, але характеризує автомобіль як "безпроблемний".

По телефону можна поставити попереднє запитання щодо стану. Якщо продавець обіцяє ідеальний стан для авто з пробігом, то, швидше за все, цей автомобіль на перепродажі. У процесі експлуатації завжди якісь нюанси власник помічає.

Перед тим, як виїхати на перегляд, потрібно визначити в розмові, що ви їдете купувати не битий і не фарбований автомобіль, без ДТП в історії, повністю справному ТЗ, який не вимагає вкладень на момент продажу. При огляді якщо з'ясовуються розбіжності в характеристиках, ситуація дозволяє відмовитися або попросити обґрунтовану знижку.


9. Огляд


Автомобіль обов'язково потрібно переглянути знизу, робити це краще на підйомнику. Так відкриється вигляд не лише на стан кузова, а й ходовий.

При запуску двигуна насамперед увагу звертають на вихлоп. Якщо машина ширяє, можливо вона перегрівалася і знадобиться незабаром капремонт двигуна. Якщо димить, на обличчя підгоряння олії, можливо, також двигун вимагає "капіталки". Робота двигуна повинна бути рівною, без плаваючих звуків, чистою та сухою. Підтікання рідин може призвести до значних витрат на відновлення.


"Народні" автомобілі за прийнятними цінами йдуть швидко, іноді не встигнувши зайняти місце на ринку. Але це не привід брати машину без огляду.

Оставить заявку

связь

Обратный звонок
Close