Цей огляд присвячений найбільш економічним бензиновим седанам, які продаються в салонах українських офіційних дилерів, причому без урахування їхньої вартості. Для зручності ми розбили цю категорію на три номінації по три автомобілі в кожній: авто з об'ємом двигуна від 1.0 до 1.6 літра, машини з об'ємом двигуна від 1.8 до 2.5 літра, моделі з агрегатами від 2.5 до 4.0 літра. Наша компанія пропонує послуги автопідбору для вашої впевненості у вибраному автомобілі.
Через те, що в Україні кількість моделей у кузові седан значно перевищує машини в інших кузовних модифікаціях, претендентів на перемогу у першій номінації було чимало. Проте трійка лідерів визначилася, причому, що цікаво, весь п'єдестал пошани економічності зайняли моделі азіатських брендів.
Світовий бестселер у класі компактних седанів підтвердив своє реноме практичного автомобіля та у питанні економії палива. Йому вдалося випередити конкурентів рейтингу завдяки бензиновому двигуну об'ємом 1.33 літри, який агрегатується з шестиступінчастою механічною коробкою передач. У міському режимі цей двигун витрачає 7.3 л/100 км, а в змішаному - 5.8 л/100 км. За цей автомобіль у базовій комплектації покупцю доведеться заплатити 18 950 доларів.
Другу сходинку п'єдесталу займають одразу дві моделі – китайська та корейська. Представниця автопрому Піднебесної оснащується 1.5 літровим агрегатом, який працює в парі з п'ятишвидкісною МКПП. Корейсько-узбецька модель має схожу за обсягом силову установку і також оснащується п'ятиступінчастою "механікою". Обидва автомобілі, згідно з паспортними даними, мають аналогічні характеристики витрати палива в міському і комбінованому циклі - 7.5 л/100 км і 7 л/100 км відповідно. А ось у ціні китайський автомобіль виграє у свого конкурента. За його базову комплектацію просять 6860 доларів, тоді як за корейсько-узбецький - 8737 доларів.
Ця корейська пара стала володарем символічної бронзи першої номінації. Обидва автомобілі оснащуються силовою установкою об'ємом 1.4 літри, яка агрегатується з п'ятиступінчастою механічною КПП. І дані про витрату палива вони схожі: 7.6 л/100 км у місті, і 5.9 л/100 км у змішаному циклі. Тільки ось Rio у базовій комплектації обійдеться покупцеві в 14 800 доларів, а за Accent у тій же базі доведеться викласти 15 480 доларів.
У цій номінації претендентів на звання найекономічнішого автомобіля теж чимало. Про жорсткість конкуренції свідчить той факт, що різниця у показниках витрати палива між переможцем та володарем другого місця становить лише 100 грамів.
Представник мюнхенської марки посів почесне перше місце у цій номінації. Його перемога особливо примітна, що на відміну від власника «срібла», він оснащується більш об'ємним мотором та ще й разом з турбонаддувом - 2.0 літра, який агрегатується з шестишвидкісною механічною КПП. У міському циклі цей двигун витрачає 8.2 л/100 км, а комбінованому - 6.3 л/100 км. Досягти таких показників мюнхенцям вдалося внаслідок застосування інноваційних технологій. Вартість авто становить 39498 доларів.
Провівши нещодавно глибокий рестайлінг цієї моделі та модернізацію її силових установок, корейський автовиробник зміг запропонувати українським покупцям не лише красивий зовні, а й дуже ефективний з погляду економії палива автомобіль. Срібний призер номінації оснащується двигуном об'ємом 1.8 літра, який працює в парі з шестиступінчастою механічною трансмісією. У міському режимі машина "їсть" 8.3 л/100 км, а в комбінованому - 6.6 л/100 км. Купити це авто можна за 21825 доларів.
Володар символічної бронзи у цій номінації також був нещодавно оновлений, у тому числі й у технічному плані. Примітно, що японцям вдалося досягти від 1.8 літрового агрегату прийнятної економічності при роботі як з шестиступінчастою «механікою», так і з безступінчастим варіатором. У міському режимі й з тією, і з іншою трансмісією двигун витрачає 8.6 л/100 км. А ось у комбінованому режимі краще МКПП - 6.5 л/100 км проти 6.6 л/100 км у версії з варіатором. Вартість авто з механічною трансмісією в базовій комплектації – 27 950, а з безступінчастою – 30 300 доларів.
У «надважкої» номінації рейтингу претендентів на перемогу значно менше, ніж у перших двох. Адже седани із зазначеним об'ємом двигунів спочатку розраховані на споживання чималої кількості палива. Але і серед них нам вдалося знайти найекономічніші екземпляри, причому всі вони виявилися представниками однієї країни.
Мерседес є найяскравішим представником автомобілів бізнес-класу не тільки в плані надійності, а й, як виявилося, ефективності споживання палива. Хто знає, вдалося б представнику Mercedes перемогти, якби не технологія BlueEfficiency, якою оснащується 3.5 літровий двигун цього автомобіля. Він працює в парі із семиступінчастим «автоматом». У результаті, у міському режимі він споживає 9.5 л/100 км, а змішаному - 7 л/100 км. За цей автомобіль покупцю доведеться заплатити 68348 доларів.
Цей представник німецького автопрому зайняв друге місце в даній номінації завдяки застосуванню інженерами найпрогресивніших технологій при виготовленні двигунів. Модель-переможниця оснащена 2.8 літровим агрегатом, що працює у парі з безступеневою трансмісією Multitronic. У міському режимі цей двигун споживає 9.6 л/100 км, а змішаному - 7.4 л/100 км. Щоправда, за право володіти таким автомобілем покупцю доведеться викласти 51 393 долари.