18 помилок які здійснюються під час продажу авто

Коли настав час купувати новий автомобіль, продаж поточного авто за максимально можливою ціною є обов'язковою умовою. За статистикою, автомобіль починає знецінюватися відразу після придбання в салоні. Загалом за кожен рік володіння транспортом, ви можете очікувати, що він буде втрачати не менше 5-7 відсотків від своєї вартості. У середньому через п'ять-сім років автомобіль коштуватиме трохи більш ніж половина своєї вартості при покупці. Незалежно від того, здаєте ви машину в trade-in або самі продаєте її, є пункти, яких вам потрібно дотримуватися, щоб отримати максимально можливу суму за ваше авто. 

Існує безліч помилок при продажі автомобілів, які можуть коштувати вам гроші. Ви можете витратити занадто багато ресурсів на процес продажу або вкласти занадто багато в підготовку до продажу. Також, незнання вартості автомобіля і того, як правильно вести переговори, може призвести не до тих результатів, на які ви очікували.  

У цій статті наведено лише деякі з багатьох помилок, які можуть зробити продавці. Ми обговоримо основні та пояснимо, як їх уникнути. Деякі помилки часто зустрічаються під час продажу автомобіля на приватному ринку, інші ж  при продажі дилеру. 

1) Незнання вартості вашого автомобіля

Для того, щоб правильно оцінити свій автомобіль, потрібно знати його ринкову вартість на сьогодні. Багато автомобільних сайтів пропонують інструменти, які допоможуть вам оцінити свою машину. Чим конкретнішу інформацію ви надаєте інструменту оцінки, тим точнішим буде котирування. Оцінка вашого автомобіля на декількох сайтах дасть вам тверде уявлення про те, яка може бути максимальна та мінімальна ціна. Усереднення результатів має дати вам справедливу відправну точку. 

Також важливо вивчати ціни інших продавців не тільки такої моделі та марки автомобіля як у вас, але й схожі варіанти. Це автомобілі вашого класу, які представлені іншими виробниками. Таким чином, ви знатимете які альтернативи є у потенційного покупця. Це потрібно для того, щоб не переоцінити свій автомобіль і не завищити ціну без видимих ​​причин і аргументів. В іншому випадку до вас просто не звертатимуться.


2) Дорогий ремонт перед продажем

Ви можете подумати, що отримаєте більше грошей за ваш автомобіль, якщо зробите ремонт. Це, звичайно, може виявитися правдою, але навряд ви отримаєте назад те, що вклали в нього. Дорогий ремонт зазвичай не підвищує вартість автомобіля так сильно, як цього очікують продавці. Це стосується як механічного, так і кузовного ремонту. 

Проведіть інвентаризацію всіх ремонтних робіт, потрібних вашому автомобілю. Отримайте оцінку того, скільки коштуватиме кожен вид ремонту. Це буде вагомим аргументом під час переговорів. Якщо покупець хоче, щоб ви знизили ціну більше, ніж коштують ремонтні роботи, то ви зможете надати інформацію та зробити зустрічну пропозицію.

Будьте чесними щодо необхідного ремонту або проблем при рекламі вашого автомобіля. Сюрпризи будуть лише дратувати покупців, знижувати довіру і, ймовірно, продовжувати час, необхідний для продажу вашого автомобіля. Немає жодних причин витрачати час потенційного покупця марно. Швидше за все, вони не куплять вашу машину, якщо відчують себе ошуканими, а це означає, що ви просто даремно витратили свій час. 

3) Відсутність стратегії ціноутворення

Встановлення продажної ціни для вашого автомобіля це не єдиний крок, коли йдеться про ціноутворення. Вам доведеться заздалегідь вирішити, як швидко вам потрібно продати автомобіль і наскільки ви готові знизити ціну під час торгу. Якщо вам не поспіхом, ви можете спочатку трохи завищити вартість. 

Ви також повинні мати план реагування на пропозиції покупців. Що робити, якщо вони пропонують менше, ніж ваш мінімум? Як ви відповідатимете? Якщо ви не продумаєте цей момент заздалегідь і не виробите чітку цінову стратегію, можете почати вагатися під час переговорів. 

4) Підписання документів про продаж без їх прочитання

Іноді навіть у стандартних бланках можуть бути неточності. Всі роблять помилки, але навіть дилер може спробувати навмисно обдурити, щоб отримати вигоду. Перш ніж підписувати будь-які документи, перевірте їх дуже ретельно. Якщо ви виявите помилки або у вас виникнуть будь-які питання, попросіть скласти договір ще раз. Переконайтеся, що всі помилки виправлені, перш ніж підписувати документи. Пам'ятайте, що кілька зайвих хвилин на ранній стадії можуть заощадити вам гроші та позбавити нервування в майбутньому. 

5) Прийняття першої пропозиції

Переговори – це неодмінна  частина продажу автомобіля. Навіть якщо вам пропонують ціну нижче прийнятною для вас, важливо зробити зустрічну пропозицію. Завжди є шанс, що покупець очікує від вас протидії та готовий зустрітися в середині. Або якщо перша пропозиція буде нижчою за ціною, ніж ви очікували, вам не зашкодить протистояти йому, щоб подивитися, що станеться. 

Покупець може бути готовий заплатити й більше, але якщо ви просто приймете їхню першу пропозицію, ви ніколи не дізнаєтеся. Крім того, занадто швидке прийняття пропозиції може поставити покупця в незручне становище. Він може  занепокоїтись, що щось не так з автомобілем, якщо ви здастеся настільки нетерплячим, що готові прийняти пропозицію без переговорів. 

Якщо ви плануєте здати автомобіль у trade-in, то розумно отримати пропозицію від кількох дилерів. Ви можете бути здивовані, дізнавшись, що деякі дилери готові дати вам трохи більше, ніж інші. Якщо у вас є кілька пропозицій, ви можете використовувати їх у своїх інтересах, повідомивши кожному дилеру, що інший дилер запропонував вам найкращу угоду. 

6) Дозвіл покупцям маніпулювати вами 

 Так само як є продавці, які використовують оманливу тактику, щоб зробити продаж, потенційні покупці також можуть спробувати маніпулювати ситуацією на свою користь. Як продавцю, вам необхідно залишатися твердим і не дозволяти покупцеві взяти гору. Те, що необхідно вести переговори та бути розумним і гнучким, зовсім не означає, що потрібно піддаватися залякуванню або слізливій історії. Деякі покупці будуть наполегливими та підуть на багато чого, щоб змусити вас поступитися. 

У покупця може бути цікава історія про те, чому у нього недостатньо грошей або він може інформувати про те, що знайшов найкращі автомобілі за нижчими цінами. Звичайно, є чесні люди, чиї історії можуть бути правдою, але, швидше за все, вони просто сподіваються на зниження ціни та отримання вигоди. 

Якщо це можливо, візьміть із собою члена сім'ї чи друга, коли ви зустрічаєтеся з потенційним покупцем. Якщо ви відчуваєте необхідність, відійдіть убік і поговоріть з вашим партнером наодинці, перш ніж відповідати на запити покупця. Більш того, якщо покупець стає настирливим і виходить за рамки, підтримка іншої людини допоможе вам почуватися впевненіше. Якщо ви почуваєтеся некомфортно, припиняйте переговори та прощайтеся. 

7) Зміна ціни в останню хвилину 

У дилерів зазвичай є застереження, яке дозволяє їм підстрахуватися при оцінці вашого автомобіля. По суті, вони можуть знову переоцінити його до того, як угода буде завершена. Деякі дилери можуть спробувати використати цю умову, щоб змінити остаточну угоду на свою користь. Вони могли б оцінити вашу машину, зайняти вас новою автомобільною угодою купівлі нового авто і підготувати документи до відряджання. Потім, коли приходить час підписати документи та прийняти доставлення, вони недооцінюють вашу стару машину. Оскільки вони знають, що ви схвильовані своєю покупкою і готові прийняти доставлення, вони вважають, що, можливо, ви не надто сильно чинитимете опір. 

У цьому випадку стійте твердо. Вимагайте, щоб дилер залишив вказану вартість авто. Якщо він не зрушить з місця, то краще просто відмовитися від угоди.


8) Пропуск миття авто перед продажем 

Важливим є товарний вигляд. Чистий зовні та всередині автомобіль краще до себе сприяє. Він має кращий вигляд  на фотографіях, і потенційний покупець розуміє, що машину добре доглядали, а добре доглянуте авто, як правило, легше продати. 

Крім миття автомобіля, приберіть зайві особисті речі із салону та пропилотяжите його. Не завадило б також почистити шибки та покришки. Ваш автомобіль також повинен бути чистим під час показу менеджера майданчика, якщо ви здаєте машину на реалізацію третім особам. Ще одна перевага чищення вашого автомобіля полягає в тому, що ви можете отримати трохи більше грошей за нього, тому що знову ж таки ви створите враження, що за автомобілем добре доглядали. 


9) Не використання сервісів з безплатного розміщення оголошень.

Є багато вебсайтів, які дозволять вам викласти ваш автомобіль безплатно. Це Авторіа , RST , ОЛХ та подібні до них. Хоча, як правило, безкоштовні оголошення мають меншу кількість переглядів. І для покращення результатів доцільно використовувати платну рекламу. Але шанси є. І постарайтеся розмістити оголошення на кількох сайтах, збільште кількість каналів продажу. Розкажіть друзям, розмістіть інформацію на сторінках соц. мереж та у відповідних групах. Якщо це буде доречно, прикріпіть на автомобіль відповідну табличку про продаж з контактною інформацією. 


10) Реклама з неповною чи неточною інформацією 

Якщо ви не вказуєте всі важливі деталі у своєму оголошенні або надаєте неправдиву чи неточну інформацію, ви марно витрачаєте час потенційних покупців, а також свій власний. Важливо якомога детальніше описати стан автомобіля, щоб не було жодних сюрпризів. Сюрпризи зазвичай призводять до провалу угод. Кожне оголошення має містити основні відомості, такі як рік випуску, марка, модель, зовнішній стан, пробіг та характеристики. І більш докладний опис, наприклад, недавнє технічне обслуговування, заміна масла, заміна шин, пробіг, пройдений на шинах з моменту їх заміни. Далі в такому ж дусі, якщо є очевидні проблеми з автомобілем, не приховуйте їх. Варто пам'ятати, що будь-який потенційний покупець може запросити діагностику авто перед покупкою і тоді все приховане стане дійсністю.

Не варто вигадувати неправдивих історій про свою машину. Зараз існує багато онлайн-сервісів і покупець може дізнатися правду, провівши перевірку транспортного засобу. 


11) Реклама із поганими фотографіями. 

Автомобілі з фото високої якості привертають більше уваги. Добре зроблені фото роблять автомобіль, що виділяється. Крім того, у покупців буде ясне уявлення про те, що собою представляє ваше авто та у них буде бажання подивитися його. Це не означає, що вам потрібно найняти професійного фотографа або використовувати спеціальну камеру. Вистачить вашого смартфона, щоб зробити хороші знімки. 

Переконайтеся, що ви фотографуєте автомобіль при хорошому освітленні та без фону, що відволікає. Робіть фотографії інтер'єру та екстер'єру з різних ракурсів, намагаючись зосередитись на всіх важливих деталях. Приділіть особливу увагу кузову, місцю водія та підкапотному простору.


12) Не згадка про гарантію. 

Якщо ваш автомобіль все ще має гарантію, яку можна передати новому власнику, це цінна інформація. Переконайтеся, що ви вказуєте цю деталь у рекламних оголошеннях. Якщо ваша заводська гарантія закінчилася, і ви заплатили за сторонню гарантію, вона також може бути передана іншим особам. Обов'язково з'ясуйте та розрекламуйте це. Ваш автомобіль матиме перевагу перед конкурентами, якщо він має гарантію. 


13) Відсутність записів про технічне обслуговування

Записи технічного обслуговування, акти виконаних робіт, чеки від покупок запчастин, гарантійний талон на акумулятор та подібні документи необхідно зберігати. Наявність таких записів дасть покупцеві додаткову впевненість у вашій сумлінності. Це також найкращий спосіб довести, що за автомобілем добре доглядали. Якщо ви передасте покупцеві повний перелік документів, пов'язаних із транспортним засобом, це зіграє вам на руку.


14) Не захищати особисту інформацію 

На жаль, є люди, які можуть спробувати отримати доступ до ваших особистих даних. Нині важко продати будь-що з повною анонімністю, але ви можете подбати про те, щоб ваша особиста інформація залишалася конфіденційною. Не залишайте в машині нічого, що може містити інформацію про вас. І не передавайте нікому свої дані – зустрічайтеся з покупцем десь трохи далі від вашого будинку, бажано у громадському місці у світлий час доби. Нема потреби показувати незнайомим людям, де ви живете.


15) Приховувати інформацію про дорожньо-транспортні пригоди 

Якщо ваш автомобіль потрапляв в аварію, повідомте про це потенційного покупця або дилера. Як уже говорилося раніше, вони можуть знайти цю інформацію у звіті про історію автомобіля. Також, механік покупця, спеціаліст дилерського центру або автоексперт може відразу помітити ремонт, що проводився раніше під час попереднього огляду перед покупкою. 


16) Продавати за довіреністю та за технічним паспортом

Найправильнішим варіантом і купівлі та продажу є переоформлення в державному сервісному центрі (ДСЦ) МВС, де ви матимете можливість вказати в договорі купівлі-продажу реальну суму, яку ви виручите від продажу машини.

В інших варіантах продажу, таких як передача авто за генеральною довіреністю або взагалі без укладання будь-якого договору (при передачі тех.паспорта) юридично ви продовжуєте бути власником машини. І відповідно всі штрафи та порушення скоєні новим власником ляжуть на ваші плечі.


17) Стати жертвою платіжної афери 

Якщо ви продаєте автомобіль на приватному ринку, то найкраща оплата  це готівка, хоча завжди є ризик отримати фальшиві купюри. Найкращою страховкою буде перевірка банкнот у відділенні банку. Відділення є при кожному ДСЦ МВС.


18) Не відмовлятися від поганої угоди 

Не погоджуйте на невигідну угоду. Ви можете поспішити продати свою машину і погодитися на занижену ціну. Однак, якщо ви правильно оцінили свій автомобіль, ви маєте отримати його справедливу ринкову вартість. Погоджуватися на набагато меншу суму – це простий спосіб втратити гроші. Ваш автомобіль може бути проданий не одразу. Не поспішайте і чекайте на чесну угоду. Якщо ви почуваєтеся ошуканим або недооціненим щодо пропозиції, відмовтеся від нього та рухайтеся вперед.



Оставить заявку

звязок

Обратный звонок
Close